Kaj je beta glukan?

Beta Glukan - Immune Support
Beta Glukan – Natures aid (Holistic.si)

Vas zanima, kaj je beta glukan in za kakšno snov gre? Beta glukan je snov, ki jo najdemo v živilih, kot so pekovski kvas, gobe, morske alge in tudi nekatera žita, kot je recimo oves. Lahko pa ga kupimo tudi kot prehransko dopolnilo, ki je pridobljeno iz glive kvasovke z imenom Saccharomyces cerevisiae, ponekod pa se lahko uporablja tudi kot aditiv.

V bistvu gre za snov, ki jo najdemo v celičnih stenah kvasovk, pa tudi nekaterih drugih živil. Gre za netopen polisaharid, ki je povezan z 1-3 in 1-6 glikozidnimi vezmi. Netopni polisaharidi spadajo med prehranske vlaknine, ki so pomemben del prehrane in vplivajo tudi delovanje telesa, predvsem pa na prebavo. Poleg tega pa imajo tudi različne druge funkcije.

Prehranske vlaknine in njihova vloga v prehrani

Prehranske vlaknine so nujno potrebne za pravilno delovanje celotnega prebavnega trakta in presnove. Prav zaradi tega je na primer uživanje polnozrnatih izdelkov bolj priporočljivo kot uživanje izdelkov iz bele moke, poleg tega pa jih najdemo tudi v zelenjavi, sadju, oreščkih in nekaterih drugih živilih. Dnevno naj bi zaužili okrog 30 g prehranskih vlaknin.

Če telesu primanjkuje vlaknin, se lahko pojavijo težave, kot so recimo zaprtje, hemeroidi ali težave s prekomerno težo. Pomanjkanje vlaknin v prehrani se povezuje tudi s koronarnimi srčno-žilnimi bolezni, poleg drugih vzrokov pa naj bi vplivalo tudi na nastanek sladkorne bolezni in raka na debelem črevesju.

Zakaj so prehranske vlaknine pomembne za naše telo?

  • poskrbijo za zmanjšanje energijske gostote hrane,
  • izboljšajo izločanje in zmanjšujejo težave z zaprtostjo,
  • zmehčajo blato, zato je odvajanje lažje,
  • pomagajo uravnavati telesno težo,
  • upočasnjujejo absorpcijo glukoze oziroma sladkorja v krvi,
  • uravnavajo holesterol v krvi,
  • zmanjšujejo tveganja za srčno-žilno bolezen,
  • zmanjšujejo tveganja za nastanek sladkorne bolezni tipa 2,

Prehranske vlaknine delimo na tiste, ki so topne v vodi, in tiste, ki v vodi niso topne, mednje pa spada tudi vlaknina beta glukan. Ena od funkcij netopnih prehranskih vlaknin je ta, da zmanjšajo absorpcijo maščob in žolčnih kislin ter kancerogenih substanc.